Ha kvarcjátékról van szó, akkor LCD kijelző, és a mögötte álló elektronika jut eszébe az embernek. Voltak, akik másképp gondolták. A TOMY készített mechanikus "kvarcjátékokat" is, például a címben szereplő Puck Man-t. Japánban eredetileg így írták a nevét. Később, az amerikai piacon nevezték át Pac Man-ra, attól tartva, hogy a P betűt könnyen átalakíthatják a srácok F-re.
Mivel minden alkatrész mechanikus, így elem nem szükséges a játékhoz. A jobb oldali forgattyút kell ütközésig felhúzni az óra járásával megegyező irányban, míg a másik kapcsoló stop állásban van. Ha átkapcsoljuk startra, akkor indul a menet. Egy felhúzással kb. 40 másodpercig játszhatunk.
A játékmenet egész egyszerű. Puck Man-t balra kell mozgatnunk a cseresznyéhez. Útközben azonban lesben áll a zöld és a rózsaszín szellem. Ha ránk csapnak, akkor vissza kell menni az kezdőpontra és újra indulni. Minden megevett cseresznyéért egy pontot kapunk, amit a készülék automatikusan számol.
Egy kör alatt, ha ügyesek vagyunk, akár 4-5 cseresznyét is felfalhatunk. Az pedig csak rajtunk áll, hogy két játék között lenullázuk-e a számlálót.
Ha belenézünk a készülék belsejébe, akkor láthatjuk a fogaskerekeket, rugókat és karokat. Nem mertem ennél jobban szétszedni. Féltem, hogy valami úgy ugrik szét, hogy nem tudom visszatenni az eredeti helyére. Egy kis takarítás után inkább újra összeszereltem.