Kezdjük a mai bejegyzést egy találós kérdéssel. Harminckét éve rakták össze a japánok, és azóta hibátlanul működik elemcsere nélkül, mi az? Igen, a válasz a napelemes Casio Marine Hunter kvarcjáték! A nap energiáját elektromos áramként hasznosító technológia a játék kiadásának évében, 1983-ban, már több mint százéves múltra tekintett vissza. Azonban csak az ötvenes években jutott oda a technikai fejlődés, hogy használható hatásfokú cellákat tudjanak előállítani, elsősorban az űrkutatás számára. További harminc évnek kellett eltelni, hogy hétköznapi célokra is gazdaságos modulokat lehessen gyártani. A témáról bővebben itt olvashattok.
http://napelemek.blog.hu/2009/11/28/napelem_tortenelem_1_resz
A Casio Computer Co. több kvarcjátékába is épített napelemet, többek között a Marine Hunterbe is. Itt a bal oldalra került a napelem. Ha elég fény éri a panelt, azonnal elindul a játék. Ennek ellenére van rajta külön start gomb is, ráadásként pedig némító gomb is. A játék szép színes desing-nal rendelkezik. A grafikusok számára biztosan hálás feladat volt a tenger sokszínű lakóit visszaadni látványban és hangulatban is.
Ebben a játékban egy mélytengeri búvárhajó fedélzetén tartózkodunk, és onnan, búvárfelszerelésbe bújva kiúszunk, hogy minél több halat ejtsünk el szigonypuskánkkal. Minél távolabb merészkedünk, annál több pontot kapunk a zsákmányért (10-20-30 pont). A mélyebb rétegekben púpos horgászhalak keserítik meg az életünket, a felsőbb vizekben pedig cápákat kell kerülgetnünk. Ha sikerült halat elejtenünk, akkor 10 pont kíséretében visszatérhetünk a hajóra. Ha elég élénk fantáziával rendelkezünk, akkor azt is el tudjuk fogadni, hogy a tengerfenékről úszunk a víz felszínére halért. :)
Az irányítás könnyen elsajátítható. Kizárólag fel és le tudunk mozogni a tengerben a három különböző szint között. Ha a zsákmány alá kerülünk, akkor a lövés gombbal tudjuk elejteni. Három életünk van egy etapban. Ha elég halat szereztünk, akkor jöhet a következő kör. Azonban minél tovább jutunk, annál gyorsabbak a ránk leselkedő ragadozók.
A fotót és a videót a saját játékomról készítettem.