Mióta tavasszal elkezdtem gyűjteni a kvarcjátékokat, folyamatosan fent volt a neten ennek a játéknak a hirdetése.
Dobozos példány lévén elég magas áron kínálták, ezért nem is érdekelt komolyabban. Persze izgatta a fantáziámat, már csak azért is, mert ebből a sorozatból volt már egy német kiadású darabom (Diamanten Jagd), amit kis karbantartással újra működőképessé tettem. Ahogy teltek a hónapok, úgy ment egyre lejjebb a játék ára. Végül már majdnem félárnál járt, amikor elhatároztam, hogy megnézem élőben is. Az állapotában alapvetően nem kellett csalódnom.
Doboz, hungarocell tartó és leírás mind szép állapotban volt. A játék is megkímélt állapotú, egyedül a gombok körül kopottas egy kicsit a borítás. Ezeknél a három képernyősöknél az alsó kettő fix, a legfelső pedig kihajtható kijelző. Ennél a résznél szalagkábel biztosítja az érintkezést. Ez a legérzékenyebb, legkönnyebben meghibásodó része a játéknak, úgyhogy ezt vettem először tüzetesebb vizsgálat alá. A szalagkábel jó állapotú volt, de az érintkezősornál, a felső kijelző alsó részénél apró kontakt hibát tapasztaltam. Mozgatásra elhalványult a legfelső kijelzőn néhány szegmens. Emiatt egy kicsit hezitáltam, de végül megegyeztünk a gazdájával, és elhoztam a játékot.
Lássuk a játékmenetet. Alulról felfelé haladunk búvárunkkal, és egyre nehezedik a dolgunk. Először csak kerülgetni kell a veszélyes halakat, aztán szigonnyal megküzdeni egy tintahallal, végül magával a gonosz polippal kell öklöznünk (igen, öklöznünk kell búvárruhában a bokszkesztyűs polip ellen). De lássuk, mit ír erről a doboz hátulján található eredeti leírás.
Nyers fordításban nagyjából a következőt tartalmazza: Búvárkodni mentél, hogy távol legyél mindentől, de rettenetes hibát követtél el. A mélység összes szörnyetege csak rád vár. Cápák, kardhalak és ráják tucatjait kell elkerülnöd, és ez csak a kezdet. Át kell verekednek magad a gonosz, nyálkás tintahalon, miközben el kell kerülnöd az óriás polip mérgét is. De még nem értél a végére! Mielőtt észrevennéd, a polip már sarokba is szorított, és meg kell küzdjél vele csupasz kézzel! És miközben két kézzel küzdesz, egyet ne feledj! A polipnak nyolc keze van. Négy az egyhez túlerőben van! Sok szerencsét! Ha keresztülverekedted magad, megérdemelsz egy vállveregetést. Összesen négy játék egyben. Mindhárom képernyő külön-külön és egyben is játszható.
Az első szinten egyszerű végig haladni. A balra gombbal folyamatosan haladva elérjük az elsüllyedt csónakot (használhatjuk a felfelé gombot is). A halak közben folyamatosan jönnek, de igazából nem sok veszélyt jelentenek (10 pontot kapunk minden elkerült halért). Itt csak szándékosan lehet hibázni.
A következő kijelzőn már benn vagyunk a csónakban. Itt már izgalmasabb a helyzet, előkerül a szigonypuskánk is. Mi baloldalt fel le mozgunk és próbáljuk eltalálni a tintahalat (30 pont), aki egy kis csikóhal mögé bújik és közben mérges tintafelhőt lő vissza ránk. Ha a csikóhalat találjuk el, akkor pontlevonással bűnhődünk (-20 pont).
Eközben a háttérben az óriás polip aljas módon egy ártatlan kis halat ütlegel. Három tintahal találat után a polip továbbúszik, mi pedig követhetjük a végső leszámoláshoz.
Kezdődik a bokszmeccs. A fel és le gombbal a fej- és gyomorütések között válthatunk. A balra gombbal pedig elhajolhatunk az ütések elől. Persze az ellenfelünk, a bokszkesztyűs polip is váltogatja az ütésmagasságot. Ha egy szintben van a kezünk, akkor blokkoljuk egymás ütéseit. Tízszer kell megütnünk (ütésenként 10 pont) hogy kiüssük (plusz 50 pont) és újrakezdhessük az egész játékot. Ha viszont mi kapunk öt ütést, akkor egy életet veszítünk.
Ha magunktól nem jövünk rá, hogy mit hogyan kell beállítani, és melyik gomb mire szolgál, akkor a doboz hátulján megtaláljuk a négy nyelvű ismertetőt. A játék két időzónás óra, ébresztő és tizedmásodperces pontosságú stopper funkcióval is rendelkezik.