HTML

Kvarcjátékok

Nemrég előkerültek a szekrény mélyéről a régi kvarcjátékaink. Kedvet kaptam, hogy kicsit rendbe tegyem őket. Egy kis tisztogatás, karbantartás és új életre keltek. Időközben elkezdtem újabbakat is vásárolni a régiek mellé. Szép lassan gyarapodik a gyűjtemény, a lehetőségeimhez mérten. Ezekről a kvarcjátékokról olvashatsz ebben a blogban.

Friss topikok

Coleco Alien Attack

2017.04.15. 00:23 kleinv

Mostanában egyre inkább a tabletop játékok keltik fel az érdeklődésemet. Különlegesnek találom a színes VFD kijelzőjüket, az erősebb és szebb hangjukat és a részletesebb kidolgozottságukat. Ha egy ilyen játékot találok a neten elfogadható áron, akkor inkább azt veszem meg, mint egy sima kvarcjátékot, már azért is, mert általában ritkábban lehet hozzájutni egyhez. Ez a Coleco játék azonnal megragadta a figyelmemet a narancssárga színével. Megnéztem a neten, hogy milyen a játékmenet (persze, hogy tetszett), és mivel az ára fix volt és szimpatikus, leütöttem a terméket.
 coleco1_c.jpg

A játékot néhány napon belül futárral küldte az eladó a munkahelyemre. Gyorsan vettem négy darab R14-es elemet, és kipróbáltam. Elsőre nem értettem, hogy miért van "move" gomb is a kis joystick mellett. Aztán játék közben rájöttem. Az űrhajónkkal a nyolc oszlop körül kétféle dolgot tehetünk: mozgunk, vagy lövünk. A jostick-kal az irány határozzuk meg, a két plusz gombbal a tevékenységet. Ha a "move"-ot nyomjuk meg, akkor arra mozdulunk, ha a "fire"-t, akkor arrafelé lövünk, amerre a joystick-ot húztuk. Egyszerre a kettő nem megy.

coleco2_c.jpg

Ha először elolvasom a hátlapon lévő instrukciókat, akkor nem lepődök meg ezen. Persze ki az, aki a leírással kezdi az ismerkedést. :) Szóval három életünk van, három hajó áll a rendelkezésünkre mindkét nehézségi fokozatban. A pálya közepén kezdünk, és a szélén jelennek meg az ellenségeink egymás után. Vigyázni kell, nehogy belemozduljunk egy-egy lövésükbe. Az ellenfelek lövései és a saját lövéseink is egyforma távolságra (három egységre) mennek el, viszont, ha elég gyorsak vagyunk, akkor a lövés elől el tudunk bújni egy oszlop mögé. Ha megtisztítottunk egy szintet, akkor jöhet a következő, ahol már gyorsabbak az ellenfelek.

Az első szinten 5 pontot kapunk minden lelőtt űrhajóért, és plusz 50-et, ha megtisztítjuk a szintet. Ezután már 10 pont egy találat és 100 a teljes siker, majd 15 plusz 150 és így tovább. Persze egyre gyorsabbak az ellenséges űrhajók, egy idő után már nincs könnyű dolgunk.

scoring.jpg
A kijelző szép, erős fényű, és elég kontrasztos is. Jellemző ezekre a játékokra, hogy egy kis négyzeten kell megjeleníteni az összes lehetséges megjelenítendő figurát. Ha lövünk, akkor a hajónk közepe lesz a lövedékünk. Az ellenség űrhajói éppen akkorák, hogy elfér bennük a teljes saját űrhajónk. De a legjobban az ellenséges lövedékek tetszenek. Ezek a kis pöttyök alkotják a piros hajók egy részét is. Nagyon aprólékosan kidolgozott a kijelző. Ráadásul az egymás melletti négyzetekben mindig ellentétes irányban áll a hajó, így élethűbben visszaadva a mozgás érzetét. 

coleco4_c.jpg

A játék hangja is tetszetős és erős. Látszik a ház alján, hogy mekkora "hangszóró" adja ki azokat. Szerencsére a vásárolt példányról nem hiányzik az elemtartó, és a kis gumi lábak sem. Ha szeretnétek még többet megtudni a játékról, akkor a kézikönyvét itt elolvashatjátok:

http://www.handheldmuseum.com/Manuals/Coleco-AlienAttack.pdf

coleco3_c.jpg

Érdekes, hogy a játék Tajvanon készült, pedig a Coleco egy amerikai vállalat. Elektronikai termékekkel a 70-es évek végén kezdtek el foglalkozni. Eredetileg teljesen más volt a profiljuk, bőr árukkal foglalkoztak. Innen ered a nevük is: COnnecticiut LEather COmpany.

A képeket és a videót a saját játékomról készítettem.

Szólj hozzá!

Címkék: Tabletop VFD Coleco Alien Attack

A bejegyzés trackback címe:

https://kvarcjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr8512426421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.